Τι είναι το μεταφορικό ισοδύναμο και ποιους συγχωριανούς μας αφορά;

0
78

Από τη Δευτέρα ξεκίνησε η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στην Κεφαλλονιά και κατ’ επέκταση στο χωριό μας. Πρόκειται ουσιαστικά για μια προσπάθεια εξίσωσης του κόστους μεταφοράς που αντιστοιχεί σε επιβάτες και εμπορεύματα με μέσα θαλάσσιας μαζικής μεταφοράς με το κόστος που θα ίσχυε στα μέσα χερσαίας μαζικής μεταφοράς για την ίδια απόσταση.

Τι είναι το μεταφορικό ισοδύναμο και ποιους αφορά;

Δικαιούχοι του Αντισταθμίσματος Νησιωτικού Κόστους ή Α.ΝΗ.ΚΟ όπως ονομάζεται επισήμως το ισοδύναμο, είναι νοικοκυριά των οποίων τα μέλη είναι Έλληνες πολίτες ή αλλοδαποί που διαθέτουν άδεια διαμονής σε ισχύ και η φορολογική κατοικία του/της υπεύθυνου υποβολής της φορολογικής δήλωσης ή του/της συζύγου βρίσκεται σε νησί που εφαρμόζεται το μέτρο. Επίσης, δικαιούχοι είναι το προσωπικό υπηρεσιών υγείας και το εκπαιδευτικό προσωπικό που υπηρετεί προσωρινά σε νησί εφαρμογής του μέτρου, ωστόσο κάθε νοικοκυριό ή δικαιούχος της κατηγορίας αυτής αποτελεί μια ωφελούμενη μονάδα. Εάν για παράδειγμα κάποιος πληρώνει εισιτήριο 20€ για ένα ταξίδι με λεωφορείο προς μια πόλη της ηπειρωτικής Ελλάδας και ένας νησιώτης για να διανύσει την ίδια απόσταση στη θάλασσα πληρώνει 25€, τότε θα λαμβάνει τα επιπλέον 5€ που αποτελούν τη διαφορά και τα οποία είναι ακατάσχετα και αφορολόγητα. Τέλος, το Αντιστάθμισμα Νησιωτικού Κόστους (Α.ΝΗ.ΚΟ) θα αποδίδεται και στις επιχειρήσεις που έχουν έδρα στα νησιά και είναι εγγεγραμμένες στο αντίστοιχο νησιωτικό επιμελητήριο. Το μέτρο αφορά στους κλάδους εμπορίου, μεταποίησης και τουριστικών καταλυμάτων και για όσες επιχειρήσεις εμπίπτουν στη κατηγορία «πολύ μικρή», «μικρή» ή «μεσαία» βάσει των Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων.

 

Τι πρέπει να κάνουμε για να καταστούμε δικαιούχοι του μέτρου;

Οι δικαιούχοι, για μια και μόνο φορά, θα πρέπει να υποβάλουμε αίτηση πιστοποίησης και να εγγραφούμε στην εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου. Η αίτηση υποβάλλεται ηλεκτρονικά μέσα από την εφαρμογή, από το πρόσωπο που υποβάλλει τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος της ωφελούμενης μονάδας χρησιμοποιώντας του κωδικούς πρόσβασης του πληροφοριακού συστήματος Taxisnet. Ακολούθως θα πρέπει να συμπληρώσουμε τα προσωπικά μας στοιχεία και να υποδείξουμε έναν τραπεζικό λογαριασμό (IBAN) στον οποίο θα μας πιστώνονται τα χρήματα που δικαιούμαστε από την εφαρμογή του μέτρου. Κατόπιν αυτών, θα εκδοθεί άμεσα ο Μοναδικός Αριθμός Νησιώτη, ο οποίος είναι προσωπικός και θα ισχύει άπαξ και θα ενημερωθούμε για τον μέγιστο αριθμό των εισιτηρίων που δικαιούμαστε.

 

Πόσα εισιτήρια δικαιούμαστε στην Κεφαλλονιά;

Σε κάθε ωφελούμενη μονάδα αντιστοιχεί συγκεκριμένος αριθμός εισιτηρίων – διαδρομών με επιστροφή, για τα οποία θα λαμβάνει Α.ΝΗ.ΚΟ, από τα δρομολόγια, από και προς το νησί, στο οποίο έχει τη μόνιμη κατοικία της. Ο αριθμός τον εισιτηρίων-διαδρομών εξαρτάται από τον αριθμό των κατοίκων του νησιού, την ύπαρξη διοικητικού κέντρου και τις βασικές υποδομές του. Ειδικότερα για το νησί μας, προβλέπονται 16 εισιτήρια – διαδρομές.

 

Με ποιον τρόπο και πότε θα εισπράττουμε τα χρήματα που δικαιούμαστε;

Κατά την έκδοση των εισιτηρίων οι δικαιούχοι θα πρέπει να επιδεικνύουμε στον υπάλληλο του πρακτορείου τον Μοναδικό Αριθμό Νησιώτη (Μ.Α.Ν.) τον οποίο έχουμε λάβει κατά την αρχική εγγραφή μας στο πληροφοριακό σύστημα. Στη συνέχεια ο υπάλληλος του πρακτορείου θα καταχωρίσει στο σύστημά του τον Μ.Α.Ν. καθώς και το ονοματεπώνυμό μας ώστε να πιστωθούν στο τέλος κάθε μήνα στο λογαριασμό μας τα χρήματα, εφόσον φυσικά το ταξίδι είναι επιλέξιμο. Επισημαίνεται ότι οι υπολειπόμενες διαδρομές του εκάστοτε τρέχοντος έτους δεν θα μεταφέρονται σε επόμενο έτος.

 

Τα υπέρ και τα κατά του μέτρου

Σίγουρα πρόκειται για ένα μέτρο που κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, με δεδομένο ότι δεν υπάρχουν εισοδηματικά κριτήρια, και αποτελούσε πάγιο αίτημα όλων μας. Ωστόσο έχει τρία βασικά μειονεκτήματα που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη από τις αρμόδιες αρχές:

  • Στο χωριό μας, σε ολόκληρη την Κεφαλλονιά και προφανώς στην υπόλοιπη νησιωτική χώρα, υπάρχουν πολλοί μόνιμοι κάτοικοι οι οποίοι έχουν σε άλλο μέρος της χώρας την φορολογική τους έδρα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αποκλείονται αδίκως από το μέτρο κάτοικοι που πραγματικά διαμένουν μόνιμα στις επιλέξιμες περιοχές.
  • Υπάρχει σαφής περιορισμός στον αριθμό των διαδρομών που υπόκεινται στην επιδότηση Αυτό εξ ορισμού μας διαφοροποιεί ως νησιώτες από τους στεριανούς οι οποίοι με χαμηλότερο κόστος μπορούν να μετακινούνται απεριόριστα στην ηπειρωτική Ελλάδα.
  • Το ισοδύναμο αφορά μόνον στα ατομικά εισιτήρια των πλοίων και όχι στα εισιτήρια των αυτοκινήτων ή των λεωφορείων του ΚΤΕΛ. Ειδικότερα δε για εμάς τους Κεφαλλονίτες που μετακινούμαστε εσωτερικά προς τα λιμάνια αναχώρησης και ακολούθως προς Πάτρα ή Αθήνα, το μειονέκτημα λαμβάνει μεγαλύτερες διαστάσεις.

Με βάση όλα τα παραπάνω, πρακτικά όφελος φαίνεται να υπάρχει μόνον στις μετακινήσεις μας από τη Σάμη προς την Πάτρα, όταν με το καλό ξεκινήσουν τα δρομολόγια,  χωρίς μεταφορικό μέσο και εφόσον οι μετακινήσεις μας είναι συχνές. Σε κάθε περίπτωση βέβαια, όσο συγχωριανοί μας πληρούν τα κριτήρια θα πρέπει να υποβάλλουν την αίτηση, καθώς όπως λέει και ο λαός μας «Μάζευε κι ας είναι και ρόγες»!

 

Πηγή: www.poulatakefalonias.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιό σας!
Εισαγάγετε εδώ το όνομά σας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.