Η ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας στη Σάμη

0
32
Περιεχόμενο μη διαθέσιμο.
Παρακαλούμε επιτρέψτε τα cookies πατώντας Αποδοχή στο πλαίσιο

Σύμφωνα με ρεπορτάζ που δημοσιεύτηκε πριν από λίγες ημέρες στο kefaloniapress, το 2020 έχει προγραμματισθεί, μέχρι στιγμής, να προσεγγίσουν το νησί μας 199 κρουαζιερόπλοια, με την αύξηση των προσεγγίσεων σε σχέση με την φετινή σαιζόν να φτάνει σχεδόν το 60%.

Το ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την περιοχή μας ωστόσο, προκύπτει από το γεγονός ότι σύμφωνα με τον σχεδιασμό των εταιρειών του κλάδου, θα υπάρξουν και 12 προσεγγίσεις στο Δήμο μας εκ των οποίων οι 6 στην Σάμη και οι 6 στο Φισκάρδο. Ειδικότερα για τη Σάμη, η πρώτη άφιξη τοποθετείται χρονικά στις 3 Ιουνίου και η τελευταία στις 23 Σεπτεμβρίου, με το γνωστό μας κρουαζιερόπλοιο Seabourn Odyssey να επισκέπτεται συνολικά 5 φορές το λιμάνι μας και το κρουαζιερόπλοιο MS Europa II, μια φορά.

Φυσικά δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αν θα παραμείνουν τελικά 6 οι αφίξεις στη Σάμη ή αν θα υπάρξουν και άλλες, έκτακτες κατά κύριο λόγο. Μπορούμε όμως με βάση τον μέχρι σήμερα σχεδιασμό να εξάγουμε ορισμένα συμπεράσματα:

Το μερίδιο της Σάμης από τις συνολικές αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων που θα προσεγγίσουν την Κεφαλλονιά το 2020, ανέρχεται σε μόλις 3%. Ποσοστό εξαιρετικά χαμηλό αν αναλογιστεί κανείς τη γεωγραφική θέση της Σάμης στον άξονα του Ιονίου, αλλά και το γεγονός ότι μεγάλο μέρος των επιβατών των κρουαζιερόπλοιων που δένουν στο Αργοστόλι, καταλήγουν τελικά στη Σάμη για να επισκεφθούν τα αξιοθέατα της περιοχής μας.

Με βάση τη χωρητικότητα των δύο συγκεκριμένων κρουαζιερόπλοιων και με την παραδοχή για μέσο ποσοστό πληρότητας επιβατών της τάξης του 80%, υπολογίζουμε ότι περίπου 2.200 επιβάτες θα αφιχθούν στη Σάμη. Όσοι περίπου αφικνούνται ημερησίως στο Αργοστόλι.

Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, η μέση δαπάνη τουρίστα σε ένα λιμάνι του μεγέθους της Σάμης, ανέρχεται στα 57€. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το συνολικό ποσό που θα δαπανήσουν οι επιβάτες υπολογίζεται περίπου στα 125.000€.

Το παραπάνω ποσό αν και απο μια πρώτη ανάγνωση φαντάζει πολύ μικρό, εντούτοις με μέση τιμή δωματίου στα 60€, αντιστοιχεί σε πάνω από 2.000 διανυκτερεύσεις τουριστών σε καταλύματα της περιοχής μας. Επιπλέον, για κάθε 100 περισσότερους επιβάτες, ο τζίρος για τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες μας θα αυξάνεται κατά τουλάχιστον 5.700€. Είναι επομένως αντιληπτό ότι μια αύξηση του μεριδίου της Σάμης, έστω στο 10% των αφίξεων της Κεφαλλονιάς, συνεπάγεται 7.300 επισκέπτες και δαπάνες 416.000€. Φυσικά προσέγγιση περισσότερων ή/και μεγαλύτερων κρουαζιερόπλοιων, θα σήμαινε αυτόματα και περαιτέρω αύξηση των εσόδων.

Το μεγάλο ερώτημα βέβαια, ειναι πώς θα μπορούσε να επιτευχθεί κάτι τέτοιο. Δεν είμαστε ειδήμονες στον κλάδο του τουρισμού, πολλώ δε μάλλον του θαλάσσιου. Ωστόσο δικαιούμαστε να απευθύνουμε μια απλή ερώτηση. Πόσο απαγορευτικό θα ήταν κάποια από τα 187 κρουαζιερόπλοια να προσεγγίσουν τη Σάμη αντί για το Αργοστόλι; Αν παρατηρήσει κάποιος το πρόγραμμα, θα διαπιστώσει ότι υπάρχουν ημέρες που οι αφίξεις στην πρωτεύουσα θα φτάσουν τις τέσσερις, με ότι αυτό συνεπάγεται για την εμπειρία των τουριστών και τη ζωή στην πόλη. Ίσως λοιπόν σε πρώτη φάση να πρέπει να στοχεύσουμε σε αυτές ακριβώς τις ημέρες, σε συνεργασία με τους πράκτορες που εκπροσωπούν τις ναυτιλιακές εταιρείες. Εξάλλου, το γεγονός ότι υπάρχουν πολύ συχνά αλλαγές στα δρομολόγια, κυρίως λόγω καιρικών συνθηκών, μας επιτρέπει να υποθέσουμε ότι μάλλον δεν είναι κάτι συγκλονιστικά δύσκολο. Και μην ισχυρισθεί κάποιος ότι δεν ενδείκνυται η Σάμη λόγω ελλείψεως μπαστουνιού, καθώς στο Αργοστόλι η ταυτόχρονη άφιξη δύο και πλέον κρουαζιερόπλοιων, συνεπάγεται κατάπλευση αρόδου και μεταφορές επιβατών με λάντζες, που ειδικά στη φάση της επιστροφής τους στα πλοία είναι πολύωρες και προφανώς κουραστικές.

Φυσικά ο μεγάλος στόχος δεν πρέπει να είναι άλλος από την προβολή της Σάμης και την ανάδειξή της ως ενδιάμεσο λιμάνι με τακτικές και όχι ευκαιριακές αφίξεις. Αρκεί να δουλέψουμε σκληρά και συστηματικά προς αυτή την κατεύθυνση. Και προπάντων όλοι όσοι ασχολούνται με την τουριστική βιομηχανία, βοηθούντος του Δήμου μας που όπως συχνά επισημαίνουμε θα πρέπει να εστιάσει στον εκσυγχρονισμό των υποδομών της περιοχής. Και ίσως, λέμε ίσως, να θέσει ως στόχο τη δημιουργία λιμένα υποδοχής κρουαζιερόπλοιων, σε συνδυασμό με τα αναγκαία βελτιωτικά έργα στη μαρίνα, συμπεριλαμβανομένου του επιπέδου των παρεχόμενων υπηρεσιών. 

Η συγκυρία θα λέγαμε πως είναι ιδανική, καθώς έχει ήδη ξεκινήσει ο σχεδιασμός για το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς 2021-2027. Μάλιστα αυτή την εβδομάδα πραγματοποιήθηκε σχετική συζήτηση – ενημέρωση υπό την Περιφερειάρχη κα Ρόδη Κράτσα – Τσαγκαροπούλου και τη συμμετοχή των αυτοδιοικητικών παραγόντων του νησιού μας. Σε κάθε περίπτωση θα πρόκειται για ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο που θα δώσει τεράστια προστιθέμενη αξία στον τόπο μας, θα επιμηκύνει την τουριστική σαιζόν και φυσικά θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.

Πηγή: www.poulatakefalonias.gr

Περιεχόμενο μη διαθέσιμο.
Παρακαλούμε επιτρέψτε τα cookies πατώντας Αποδοχή στο πλαίσιο

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ εισάγετε το σχόλιό σας!
Εισαγάγετε εδώ το όνομά σας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.